ربایندگان «یسنا» به جرم خود اقرار کردند کاهش ۱۰ درصدی تلفات جاده‌ای در تعطیلات جاری جاساز ۲۰۹ بسته هروئین از معده ۳ تبعه افغانستانی در هنگ مرزی تایباد نجات کوهنوردان گمشده در ارتفاعات داورزن خراسان رضوی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) مالیات؛ مهم‌ترین عامل برای کنترل مصرف دخانیات است آخرین اخبار از دستگیری عوامل اصلی ربودن «یسنا» (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) هشدار پلیس راه نسبت به احتمال ریزش سنگ در جاده کرج - چالوس (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقدام عجیب طالبان: انحراف آب هیرمند به شوره زارهای افغانستان! بند قانون جوانی جمعیت به‌دلیل کمبود ماما اجرا نمی‌شود آتش‌سوزی منزل مسکونی در خیابان صیاد شیرازی+تصویر (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) محور هراز یکطرفه شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی، نجات‌بخش جان پنج بیمار شد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) واژگونی خودرو در محور نیشابور- کاشمر هفت مصدوم بر جای گذاشت (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) حمله با سلاح سرد به مامور نیروی انتظامی در ملارد (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) همه چیز درباره تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ + راهنما آخرین خبرها از پرونده ربایش «یسنا»، دختر کلاله‌ای | ۴ متهم دستگیر شده‌اند آخرین خبر‌ها از وضعیت مناطق سیل‌زده خراسان‌ جنوبی (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمدید زمان مشاهده و تأیید سوابق تحصیلی داوطلبان کنکور ۱۴۰۳ بی‌ثباتی در کارخانه انسان‌سازی! انتقال زائران حج تمتع از مدینه به مکه با قطار سریع‌السیر
سرخط خبرها

وجود ۴ میلیون و دویست هزار معتاد رسمی در کشور | کشور در مسیر صنعتی شدن اعتیاد

  • کد خبر: ۱۱۶۱۱۹
  • ۱۷ تير ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۸
وجود ۴ میلیون و دویست هزار معتاد رسمی در کشور | کشور در مسیر صنعتی شدن اعتیاد
مسئول قرارگاه تحول اجتماعی کشور از وجود ۴ میلیون و دویست هزار معتاد رسمی در کشورخبرداد.

مهدی صبوری نیک|شهرآرا نیوز؛ ابراهیم نور محمدی در همایشی که به همت موسسه مردمی زندگی دوباره، متولی طرح توانمند سازی و صیانت اجتماعی در مشهد در فرهنگسرای غدیر برگزار شد، اظهار کرد: یکی از نکاتی که وجود دارد این است تا سال ۹۵ بحث قانون اعتیاد در اختیار مجلس نبود بلکه این مهم در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام قرار داشت اما در آن سال مجلس متولی قانون اعتیاد شد و این خطا بود چرا که با این قانون یک صیانت به قاچاقچی صنعتی داده شد و مجازات اعدام از ۳۰ گرم به دو کیلو گرم افزایش یافت. به عبارت دیگر، در این سال در مجلس مصوب شد که فرد قاچاقچی در صورتی اعدام شود که دو کیلوگرم مواد مخدر در اختیار داشته باشد که این خود خطای بزرگی بود.


وی با بیان اینکه سی گرم مواد صنعتی هزار نفر را معتاد وابسته می‌کند، گفت: باید این واقعیت را پذیرفت که کشور در حال رفتن به سمت صنعتی شدن مصرف اعتیاد است و همزمان با رشد و کاهش قیمت مواد صنعتی در حال مواجه شدن هستیم.


مسئول قرارگاه تحول اجتماعی کشور بیان کرد: ما می خواهیم در حوزه مقابله با اعتیاد علمداری کنیم و این مدیریت از دولت‌ها بر نمی‌آید و باید از توان مردم برای مقابله با اعتیاد استفاده کرد.


نور محمدی با تاکید بر اینکه باید با معنویت و محبت اعتیاد را کاهش داد، گفت: خلا ما در جمهوری اسلامی درمان نیست چرا که درمان را نهادهای حاکمیتی انجام می دهند اما معتاد را نباید یک شخص و تنها به صورت تک بعدی نگاه کرد چرا که اگر یک معتاد به کمپ می آید فرزند و همسر او باید چه کنند؟ و نباید فقط شخص معتاد مهم باشد بلکه باید خانواده او هم مد نظر قرار گرفته شوند.

بهبود کامل فقط سه تا پنج درصد از معتادان

وی تصریح کرد: صرفا سه تا پنج درصد معتادان بهبود می یابند و این موضوع در تمام کشورها است که دلیل عمده آن این است که ما تک بعدی نگاه کردیم و شاید بتوان گفت که این سه تا پنج درصد هم دروغ است چرا که نتیجه کمپ ها خود موتور تولید آسیب می شود و بزرگترین گردش مالی را دارند.


مسئول قرارگاه تحول اجتماعی کشور خاطرنشان کرد:  چهار میلیون و دویست هزار معتاد براساس منابع رسمی در کشور وجود دارد و این یک واقعیت است و دولت ها نمی توانند کمکی کنند بلکه دولت ها باید از توان مردم استفاده کنند. مگر چند مامور می توان برای معتادان قرار داد تا به نتیجه مطلوب برسیم؟ ما از اول انقلاب بستر را قرار بود آماده کنیم تا مردم نقش آفرینی کنند اما متاسفانه نتوانستیم این مهم را انجام دهیم.


نور محمدی بیان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کردند که ما به یک حرکت عمومی به جهت مقابله با اعتیاد احتیاج داریم و در حوزه اعتیاد هم باید مردمی جلو برویم اما اگر بخواهیم خودمان را وابسته به حاکمیت کنیم کارها پیش نخواهد رفت و باید مردمی کار را جلو رفت و در جلسات، مقام معظم رهبری به این موضوع تاکید وافر دارند.

وجود چهار هزار شهید در حوزه اعتیاد

وی با بیان اینکه ما در کشور چهار هزار شهید در حوزه مقابله با اعتیاد داریم، یادآور شد: آمارها نشان می دهد که بیشترین فروش ماده مخدر گل در کنار مدارس دبیرستان های دخترانه است و الان دهه هشتادی ها را به صورت سازمان یافته به سمت اعتیاد می برند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->